Cauzele abandonului şcolar sunt multiple, acesta reprezentând o expresie
şi o rezultantă a unei duble situaţii de inadaptare. Este vorba, pe de o parte,
despre „inadaptarea elevului la activitatea de învăţare realizată în mediul
şcolar dar şi extraşcolar” şi, pe de altă parte, despre „inadaptarea şcolii la
factorii interni (biologici, psihologici) şi externi (socio-economici,
socio-culturali)”.
Fiecare abandon are o istorie personală şi socială legată de modul cum se
aplică diferenţiat principiul dezvoltării. Abandonul este produsul mai multor
factori cauzali aflaţi într-o anumită configuraţie pedagogică, psihologică şi
socială care determină la rândul ei mai multe consecinţe imediate, dar şi de
durată.
Scopul
acestui proiect este de a diminua rata fenomenului de abandon scolar si de a
încuraja copii si tinerii defavorizati de a-si continua studiile, pentru a-i
ajuta să se realizeze pe plan profesional si apoi pe plan financiar, prin construirea sau închirierea unei
clădiri pentru after school, consiliere psihopedagogică.
Programul “AFTER SCHOOL” pentru copii defavorizati si nu numai este un
serviciu adus comunităţii.
Proiectul
nostru oferă copiilor
servicii de îngrijire
după terminarea orelor
de şcoală, programe educative, asistenţă
sociopedagogică, temele date
pentru acasă şi activităţi
recreative .
Activitatea
noastră va fi un adaos educaţional. De aceste
servicii beneficiază copiii defavorizati si copiii proveniţi din familii
ce nu au
în grija cui să lase copiii după
terminarea programului zilnic
şcolar şi pe perioada vacanţelor, care vor pentru copiii
lor o alternativă de a fi
supravegheaţi de personal cu pregătire
specială, într-un cadru de
grup care poate stimula capacitatea lor de relaţionare
interpersonală cu cei de aceeaşi vârstă dar şi cu vârste diferite , etc.
Elementele de bază
ale educaţiei propuse în cadrul programului „Şcoala după şcoală” vizează
îmbunătăţirea competenţelor sociale, nivelul cooperarii, nivelul comunicării
verbale şi nonverbale şi nivelul creativităţii prin:
►Procesul de
învăţare prin joc;
►Participarea
copilului la alegerea activităţilor şi a jocurilor;
►Organizarea
adecvată a ambientului educativ;
►Flexibilitatea
strategiilor de predare-învăţare.
Principalele activităţi :
-
servicii de îngrijire a copilului (hrănire, securitate) ;
-
servicii alternative de educaţie
prin asigurarea continuităţii educaţiei formale
(efectuarea temelor pentru
acasă) ;
-
activităţi recreative ;
Etapele implementării proiectului :
-
Inchirierea unei locatii
-
Stabilirea echipei de lucru şi a atribuţiilor fiecărui membru al echipei;
-
Amenajarea şi dotarea corespunzătoare a spaţiilor ;
-
Informarea personalului din instituţie
privind scopul proiectului;
-
Informarea comunităţii
asupra noilor servicii create ;
-
Selectarea persoanelor
care îndeplinesc condiţiile pentru a-şi desfăşura
activitatea profesională în cadrul serviciilor alternative
nou create;
-
Stabilirea principiilor, metodelor şi tehnicilor de lucru;
-
Evaluarea cererilor şi selectarea beneficiarilor
conform criteriilor prevăzute ;
-
Desfăşurarea activităţilor zilnice în cadrul centrului ,,Şcoala după
şcoală’’ ;
-
Monitorizarea evoluţiei fiecărui copil înscris;
-
Evaluarea periodică a serviciului înfiinţat prin prisma rezultatelor obţinute;
Programul ,,After
School’’, ca serviciu de prevenire a neglijarii copilului şi asigurarea
continuării educaţiei formale
are un caracter
preponderent educativ .
Așteptăm comentariile dvs. pentru a îmbunătății această IDEE!
Vă mulțumim!