FEMEIA CARE A SALVAT 30 COPII ABANDONATI

Lou Xiaoying, in varsta de 88 de ani, a crescut de-a lungul vietii peste 30 de copii pe care i-a gasit pe strazile provinciei Zhejiang, unde si-a castigat existenta recicland gunoiul.

Prima oara cand Lou a salvat un bebelus s-a intamplat in 1972.
"In timp ce cautam prin gunoi am dat peste o fetita de cateva luni. Statea acolo printre acele deseuri, abandonata. Daca nu o luam acasa nu avea cum sa supravietuiasca. In timp ce o cresteam mi-am dat seama ca iubesc sa am grija de copii", a povestit femeia.
De atunci si pana in prezent, Lou, impreuna cu sotul ei, Li Zin, care a murit acum 17 ani, au salvat peste 30 de copii abandonati.
"Cu timpul mi-am dat seama ca daca suntem atat de interesati sa reciclam gunoiul, de ce nu am "recicla" de asemenea viata unui om. Acesti copii au nevoie de dragoste si atentie. Nu pot sa inteleg cum cineva poate sa abandoneze un bebelus pe strada", mai marturiseste Lou.
Cel mai tanar dintre fiii ei, Zhang Qilin, in varsta de sapte ani, a fost gasit intr-un cos de gunoi, pe vremea cand Lou avea 82 de ani.
"Desi imbatranisem, nu puteam sa il las acolo sa moara. Era atat de dragut si de neajutorat, asa ca l-am luat acasa si l-am ingrijit. Acum este sanatos si vesel, iar ceilalti copii ai mei ma ajuta sa am grija de el", a mai declarat Lou.
Povestea femeii s-a raspandit de curand in toata China, tara in care mii copii sunt abandonati pe strada de parinti care nu au bani pentru a-i creste.
"Prin faptele sale face de ras guvernul, scolile si toti oamenii care stau si nu fac nimic. Nu are bani sau putere, dar a salvat o multime de copii de la moarte. Lou este o adevarata eroina, insa, din pacate, in China sunt mult prea multi copii care sunt abandonati zilnic pe strazi", sustine un vecin al lui Lou.
Infanticidul reprezinta in continuare o mare problema in China, in special in zonele rurale.
In urma cu o saptamana, stirea ca o fetita de cateva luni a fost gasita intr-un cos de gunoi cu gatul taiat, dar inca in viata, a socat intreaga tara.
Autoritatile cred ca bebelusul este victima politicii guvernului chinez, care impune familiilor sa aiba un singur copil, iar acestea prefera sa abandoneze sau sa ucida fetele si sa pastreze numai baietii.